Pravidla soutěže
Streamers Clash: RULEBOOK
Obsah
Úvod
Tyto oficiální pravidla Streamers Clash platí pro všechny týmy a hráče, kteří se účastní turnaje Streamers Clash. Tyto pravidla také platí pro manažery a členy týmů, účastnících se turnaje, avšak jsou platná pouze na oficiální zápasy pořádané agenturou WeSmart Studio s.r.o. (dále jen „organizátor“).
League of Legends European Championship Limited, společnost s ručením omezeným zaregistrovaná v Irské republice, vytvořila tyto pravidla pro kompetitivní hraní League of Legends za účelem sjednocení a standardizování pravidel používaných pro kompetitivní hru.
Tyto oficiální pravidla jsou vytvořena pro zaručení integrity systému lig pro profesionální hraní League of Legends a kompetitivní vyváženost týmů, které hrají na profesionální úrovni. Standardizovaná pravidla přináší užitek všem stranám, které jsou zapojeny v amatérském, semi-profesionálním a profesionálním hraní League of Legends, a to včetně týmových manažerů, hráčů a členů organizací.
Pravidla, která jsou platná pro všechny regiony, jsou k nalezení zde: https://www.emea-competitiveops.com/
Současná pravidla ERL, ze kterých tato Streamers Clash pravidla vychází, jsou dostupná na https://hitpoint.cz/ERL_Rulebook.pdf
Podmínky spolupráce mezi týmovými manažery, hráči a organizací, jsou ponechány na rozhodnutí každé organizace zvlášť.
Pokud v přeložené verzi nastane spor z důvodu chyby v překladu, vyhrazuje si organizátor možnost rozhodnout podle původní anglické verze pravidel.
Tato pravidla jsou odlehčenou verzí oficiálních ERL pravidel Hitpoint Masters. Platí pouze na turnaj Streamers Clash v League of Legends. HitPoint s.r.o. si však vyhrazuje právo případné porušení pravidel Streamers Clash rozšířit i na oficiální národní ERL ligu Hitpoint Masters.
- Reprezentace a způsobilost
Pro možnost soutěžit ve Streamers Clash musí každý účastník splňovat následující:
- Věk
- Pro turnaj Streamers Clash není nastaveno věkové omezení, avšak každý účastník, který ještě nedosáhl věku 18 let, musí organizátorovi dodat – Souhlas zákonného zástupce s účastí v turnaji.
- Reprezentace a rezidence
- Všichni účastníci musí pocházet z České nebo Slovenské republiky.
- Účastníci musí být schopni prokázat trvalé bydliště v ČR/SR.
- Požadavky na hráče
- Každý hráč musí být schopen streamovat vlastní zápasy z jeho pohledu (dále jako “POV”). Je proto povinen mít k dispozici adekvátní vybavení pro takovýto přenos.
- Funkčnost tohoto vybavení je odpovědností každého hráče.
- Po dobu oficiálního zápasu (online/offline) je každý hráč povinen mít zapnutou webkameru snímající jeho obličej. Obraz z kamery bude přenášen do oficiálního streamu. Nedodržení tohoto pravidla může vést k varování nebo diskvalifikaci.
- Pravidlo pro účast hráčů v případě, že hrají domácí ligu od pořadatele HITPOINT.cz.
- Hráči, kteří aktivně hrají ligu od pořadatele HITPOINT.cz s názvem HITPOINT Masters se mohou zúčastnit turnaje Streamers Clash v případě, že doloží schválení účasti od organizátora ligy a jeho herní organizace.
- Hráči, kteří hrají nižší ligy od pořadatele HITPOINT.cz (ERL, 2.liga) se mohou zúčastnit turnaje Streamers Clash.
- Vlastnictví
- Omezení vlastnictví
- V zájmu zachování integrity zápasů Streamers Clash, účastníkům je zakázáno jakkoliv zasahovat do chodu jiných týmů. Účastníci se nesmí podílet na přípravách, trénincích, ani nijak manažersky rozhodovat o chodu jiného týmu, než ke kterému jsou oficiálně přidružení.
- Známost vlastnictví
- Pokud tým chce vystupovat pod organizací, vlastnictví týmu účastnícího se Streamers Clash musí být jasně označeno a prezentováno organizátorovi.
- Organizátor má právo určit si závazné podmínky ohledně vlastnictví týmů, rozsoudit spor týkající se pravidla o vlastnictví více týmů, a jiných vztahů, které mohou mít negativní dopad na kompetitivní integritu Streamers Clash.
- Omezení vlastnictví
- Soupisky
- Pozvaní účastníci
- Do turnaje Streamers Clash bylo pozváno 10 streamerů (dále jako “kapitán/ka”). Tito účastníci mají plné rozhodovací právo v rámci soupisky jejich týmů.
- Požadavky na soupisku
- Každý tým je povinen v každý moment mít minimálně pět hráčů v základní sestavě.
- Týmy mohou mít maximálně 7 členů, tzn. 6 hráčů v sestavě (5 v základní sestavě a max. 1 náhradník) – za sedmého člena týmu je považován trenér.
- Každý tým je povinen v každý moment mít maximálně jednoho trenéra.
- Hráči není povoleno hrát za více než jednu organizaci v jeden moment, a nemůže být napsán na soupisce více než jednoho týmu v rámci daného turnaje.
- Hráč nemůže mít finanční ani smluvní vztah s jiným týmem hrajícím Streamers Clash, aniž by to bylo písemně schváleno organizátorem.
- V případě neočekávatelných případů, pravidla omezující soupisku mohou být na určitou dobu uvolněny. Povolení této úlevy je pouze na základě vlastního uvážení organizátora.
- Zveřejnění soupisky
- Před offline finále platí stejné omezení na změnu soupisky (24 hodin), ve stejnou dobu před začátkem finále Streamers Clash musí také kapitán týmu dodat organizátorovi kompletní soupisku týmu, který se bude účastnit finálového klání.
- Streamers Clash finále se může v rámci jednoho týmu účastnit maximálně 5 hráčů, 1 náhradník a 1 trenér.
- Spolu s oznámením o novém hráči nebo trenérovi musí tým dodat veškeré potřebné dokumenty (kapitola 1. Reprezentace a způsobilost).
- Tým taktéž musí změnu ohlásit svému příštímu soupeři, a to nejpozději 24 hodin před dalším oficiálním zápasem. Jako toto ohlášení se bere i veřejný post na sociálních sítích.
- Náhradníci
- Týmy musí zajistit, aby jejich soupiska byla validní i při nastoupení náhradníka.
- Pozvaní účastníci
- Trenéři
- Trenér je oficiálním, avšak nehrajícím členem týmu.
- Trenér se může zúčastnit všech tréninkových zápasů bez omezení.
- Během draft fáze a mezi jednotlivými zápasy může být trenér přítomen ve voice chatu se svým týmem.
- Při offline finále může trenér za stejných podmínek působit u týmu fyzicky (například v zákulisí nebo dedikované trenérské zóně).
- Přezdívky a zkratky týmů
- Jména vyvolávače (přezdívky) mohou obsahovat velká písmena, malá písmena, čísla, podtržítka, nebo jednoduché mezery pouze mezi slovy. Přezdívky taktéž nesmí překročit délku 15 znaků včetně tricode a mezer. Žádné další speciální znaky nejsou povoleny pro názvy týmů, jména vyvolávačů, nebo tagy. Přezdívky a názvy týmů nesmí obsahovat: vulgarity nebo obscénnosti, derivace jmen šampionů nebo jiná podobná jména postav, nebo derivace produktů či služeb, které mohou zmást diváky.
- Týmům je povolena dvou- až čtyř-znaková zkratka, která bude přidána před přezdívku každého hráče na Turnajovém serveru. Tyto zkratky musí být kombinací velkých písmen a/nebo čísel.
- Všechny týmové zkratky, názvy týmů a jména vyvolávačů musí být potvrzeny organizátory před jejich použitím ve hře. Změna jména musí být povolena organizátory ještě před danou změnou. Organizátor si vyhrazuje právo změnu jména nepovolit, pokud neodráží profesionální standardy Streamers Clash a ERL. Pokud jiný název není dodán organizátorovi v rozumném čase, vyhrazuje si organizátor právo na vybrání vlastního jména pro tým.
- Týmy, které si přejí změnit své jméno nebo zkratku, musí na toto upozornit organizátora alespoň týden před provedením požadované změny.
- Sponzoři
- Žádný tým nesmí v rámci vysílání Streamers Clash propagovat sponzory, kteří mohou být nežádoucí nebo ofenzivní. V případě, že týmy chtějí propagovat jiné sponzory, které nejsou partnery akce. V takovém případě chce organizátor znát všechny sponzory předem (tj. vyžaduje, že každého sponzora musí schválit) nebo si naopak vyhrazuje právo sponzora odmítnout.
Příklady zakázaných partnerství:- Sázkové kanceláře a jiné entity zabývající se hazardem
- Alkohol a návykové látky
- Tabákové výrobky a ne-tabákové výrobky určené k inhalaci
- Pornografie a produkty pro dospělé
- Kryptoměny a burzy zabývající se obchodem s kryptoměnami
- Forex
- Léky na předpis
- Zbraně, doplňky ke zbraním a munice
- Politické strany a hnutí
- Charity s vyhraněným politickým názorem
- Jiné videoherní vydavatelství
- Herní konzole
- Jiný esport nebo videoherní turnaj, liga nebo soutěž, s výjimkou národní ERL ligy Hitpoint Masters
- Prodejci produktů v rozporu s Podmínkami užití League of Legends (obchody s účty, account boosting…)
- Žádná osoba nebo entita nesmí v jeden moment vlastnit více než jedno titulární partnerství se Streamers Clash týmem. Sponzor, který je ve vztahu titulárního partnerství s jedním z týmů v lize, nesmí sponzorovat jiné týmy ve Streamers Clashi. Žádný člověk nebo entita částečně nebo plně vlastnící Streamers Clash tým nesmí sponzorovat jiný tým.
- Pro Semi-profesionální týmy: Týmy nesmí mít více názvů společností ve svém názvu týmu, pokud by tím porušovaly podmínky dané v pravidlech kategorie 3.5.
- Žádný tým nesmí v rámci vysílání Streamers Clash propagovat sponzory, kteří mohou být nežádoucí nebo ofenzivní. V případě, že týmy chtějí propagovat jiné sponzory, které nejsou partnery akce. V takovém případě chce organizátor znát všechny sponzory předem (tj. vyžaduje, že každého sponzora musí schválit) nebo si naopak vyhrazuje právo sponzora odmítnout.
- Následná ustanovení
- Publikování
- Organizátor má právo zveřejnit rozhodnutí o penalizaci trenéra, člena týmu a/nebo týmu samotného. Tým, trenér a/nebo hráč, který bude takto označen, se vzdává možnosti vyvolat právní spor vůči agenturám WeSmart Studio s.r.o., Hitpoint s.r.o., Riot Games Inc., a/nebo jakémukoliv z jejich příbuzných, známých, zaměstnanců, agentů nebo spolupracovníků, za zveřejnění takového rozhodnutí.
- Konečnost rozhodnutí
- Všechna rozhodnutí týkající se interpretace těchto pravidel, možnosti startu hráče, rozlosování a režie Streamers Clash a postihy za jejich nedodržení, leží výhradně na organizátorovi turnaje, agentuře WeSmart s.r.o. a na společnosti Riot Games, a jejich rozhodnutí je konečné.
- Právo na změny
- Tyto pravidla mohou být pozměněny, modifikovány nebo doplněny organizátory pro zajištění „fair play“ a integrity oficiálních zápasů Streamers Clash.
- Organizátor si vyhrazuje právo na změnu pravidel s okamžitou účinností a možností rozhodnout i nad rámec pravidel, pokud takové rozhodnutí zajišťuje fair play.
- Publikování
- Formát turnaje
- Počet týmů na turnaji
- Streamers Clash se účastní 10 týmů. Každý kapitán si v rámci výběrové fáze (dále jen “draft”) vybere 4 spoluhráče, případné náhradníky a trenéra, se kterými dále bude v soutěži hrát.
- Draft týmů
- Kapitáni týmů dostanou před začátkem turnaj stejný budget (budget = 1000 blue essence) pro nakupování hráčů v draftu.
- Kapitáni týmů dostanou minimálně dva dny před zahájením draftu seznam hráčů s jejich příslušnými cenami, za která si budou moci hráče koupit v draftu.
- 1.kolo Draftu – výběr hráčů
- Kapitáni si vybírají (nakupují ze svého budgetu) své hráče dle svého uvážení, není potřeba vybírat hráče podle linek. Je na kapitánovi týmu, jakou linku si zvolí jako první. Takto si kapitán týmu vybere 4 hráče do svého týmu.
- V prvním kole kapitáni organizátorům poskytnou pět hráčů z draftu, seřazených od 1. do 5. Nejprve se odhalí všechny first picky. Pokud kapitán nesdílí svůj pick s jiným kapitánem, kupuje hráče za jeho oficiální cenu. Pokud více kapitánů sdílí na 1. místě stejného hráče, vstupují do aukce. V aukci první přihazuje nejdražší kapitán, dále kapitáni pokračují dle pravidel aukce.
- Od druhého do čtvrtého kola draftu kapitáni vybírají v pořadí od kapitána s největším počtem zbývající blue essence po kapitána s nejmenším počtem zbývající blue essence. Pokud hráči nezbývá essence na žádného hráče v draftu, automaticky mu připadá nejlevnější hráč.
- 2.kolo Draftu – výběr trenéra
- První s výběrem trenéra začíná ten kapitán, který má po prvním kole Draftu největší budget..
- 3.kolo Draftu – výběr náhradníků
- První s výběrem náhradníka začíná ten Kapitán, který měl po prvním kole Draftu nejmenší budget.
- Náhradníky vybírají hráči ze zbývajících 10 nejlevnějších hráčů z celého draftu.
- Počet týmů na turnaji
- Formát zápasů
- Zápasy základní části se budou odehrávat systémem “Single round robin”, resp. každý s každým jeden zápas.
- Nejlepší 6 týmů poté postoupí do double elimination playoff bracketu. 1. – 4. tým postupují do upper bracketu, 5. a 6. tým postupují do lower bracketu.
- Rozdělení do play off – První tým ze základní části má právo vybrat si svého soupeře z třetího nebo čtvrtého místa. Na druhý tým po základní části pak zůstane zbylý tým.
- Všechny série kromě finálové se odehrají BO3. Finále je BO5. Herní mechanika je zvolena Fearless Draft.
- Fearless Draft vysvětlení: V tomto formátu jsou všichni šampioni, kteří byli picknuti v předchozích kolech, trvale vyřazeni z picku pro zbytek série. To znamená, že v každém kole je odstraněno dalších deset šampionů, kromě těch, kteří jsou zabanovaní před začátkem hry.
- Právo výběru strany pro zápasy základní části má 5 dražších kapitánů pětkrát, 5 levnějších kapitánů 4x. Zápasy ve kterých si kapitáni vybírají stranu budou náhodně rozlosovány.
- Právo výběru strany pro první mapu prvního kola play off zápasů bude přiřknuto týmu s vyšším umístěním v základní části.
- Právo výběru strany pro finále bude určeno hodem mincí.
- Shoda bodů v základní části – klíč k rozhodnutí
- Pokud po konci základní části budou mít dva nebo více týmů stejný počet bodů, tak pořadí určí vzájemný zápas ve skupině. Pokud nastane opět shoda rozhodne o pořadí nejrychleji ukončená hra ve vzájemném zápasu, nebo zápasech.
- Průběh zápasu
- Vybavení
- Hráčům je v rámci zachování kompetitivní integrity zakázáno hrát se skinem ze seznamu zakázaných skinů v Příloze č. 1 připojené na konci těchto pravidel.
- Na offline zápasech bude hráčům poskytnut: Počítač Hall3000 nebo jiný hardware ve stejné výkonnostní relaci, monitor, odhlučňovací sluchátka, internet a židle k sezení.
- Na offline zápasy si hráči přinesou vlastní: klávesnice, myši, podložky a špuntová sluchátka.
- Organizátor může zakázat použití určitého vybavení na základě vlastního uvážení, a to například z důvodů bezpečnosti turnaje, operativní efektivity a nebo když se jedná o značku soupeřící s Riot Games, Streamers Clash nebo League of Legends.
- Hráčům je přísně zakázáno instalovat na turnajové počítače své vlastní programy a mohou používat pouze programy poskytnuté organizátory. Hráči si mohou explicitně zažádat o výjimku z tohoto pravidla.
- Na offline turnaji bude používán komunikátor Discord, který umožní organizátorovi zaznamenávat tzv. „mic checky“. Hráči proto berou na vědomí, že jejich komunikace bude zaznamenána a může být po skončení zápasu zpětně použita.
- Hráčům je přísně zakázáno během jakékoliv fáze zápasu přepínat do prostředí Windows, pokud tak není na žádost rozhodčího.
- Hráči nesmějí během živého zápasu komunikovat s nikým jiným než se spoluhráči nebo rozhodčími turnaje, když řeší nějaký problém. Nikdo mimo hrající tým nesmí žádným způsobem poskytovat týmu jakékoli informace o probíhajícím zápase.
- Hráčům je zakázáno používat jakékoliv podpůrné programy, které by zlepšovaly výkon nebo jinak ovlivňovaly průběh zápasu. Pokud bude takový program nalezen, předá organizátor případ k vyřešení organizátorovi z Riot Games, kteří rozhodnou o dalším postupu a možném rozšíření postihu hráče i na hráčovy účty na veřejných serverech.
- Oblečení a doplňky
- Na offline turnaji musí být všichni hráči týmu oblečeni ve slušném oblečení.
- V rámci „Media day“, který předchází Streamers Clash, musí být hráči oblečeni slušně. Organizátor si vyhrazuje právo vyloučit hráče, kteří budou oblečeni v kontradikci s dobrými mravy či propagující partnera ze zakázaných kategorií.
- Trenér hráčů, který je během offline části přítomen na stage v pick-ban fázi, musí být oblečen ve formálním oblečení (preference je na sako, košile nebo vesta). Trenérovi v neadekvátním oblečení nemusí být vstup na stage povolen.
- Všechny rozhodnutí ohledně doplňků jsou na výhradním rozhodnutí organizátora. Urážlivé nebo nežádoucí příklady jsou pro představu uvedeny níže:
- Obsahující falešná nebo neuznaná loga produktů nebo služeb, nebo loga, které by organizátor označili jako neetické.
- Propagace drog, tabákových výrobků, zbraní a munice.
- Propagace aktivit nelegálních na území České republiky.
- Obsahující materiály, které jsou obscénní, vulgární, rasistické nebo jinak útočné.
- Propagace pornografických stránek nebo produktů.
- Obsahující ochrannou známku nebo jiný chráněný materiál bez souhlasu vlastníka, nebo která může způsobit organizátorovi právní škody nebo zpronevěru.
- Znevažující nebo urážející protihráče, tým nebo produkt.
- Čepice nejsou povoleny.
- Hráč si nesmí zakrývat tvář za účelem zakrytí identity před organizátorem. Organizátor musí být schopni rozlišit identitu každého hráče za všech okolností a v jakýkoliv čas. Stejně tak mohou hráči přikázat sundání jakéhokoliv materiálu, který by znemožňoval identifikaci, nebo by byl rozptýlením pro jiné hráče nebo organizátora.
Organizátor si vyhrazují právo znemožnit účast hráči, který není oblečen podle výše uvedených pravidel. - Sluchátka musí být nasazena přímo na uších a musí zde zůstat po celou dobu hry. Hráči nesmí žádným způsobem bránit přiléhání sluchátek. Toto znamená vkládání jakéhokoliv předmětu, s výjimkou brýlí, mezi sluchátka a uši.
- Na offline turnaji musí být všichni hráči týmu oblečeni ve slušném oblečení.
- Účty na turnajovém serveru
- Hráčům budou poskytnuty účty na turnajový server. Je na odpovědnosti každého hráče upravit si účet podle svých preferencí. Jméno vyvolávače je předem vytvořeno při zakládání účtu za pomocí dodaných soupisek. Změna jména je povolena pouze se schválením organizátory ještě před případnou změnou.
- V případě přidání hráče do sestavy bude pro tohoto hráče vytvořen nový účet na turnajovém serveru s jeho přezdívkou.
- Účty jsou platné pro všechny turnajové servery a jsou přenositelné.
- Účty nejsou majetkem hráče a po přerušení účasti hráče v turnaji je hráči zakázáno účet používat.
- Patch
- Zápasy Streamers Clash budou hrány na patchi dostupném na veřejném serveru po uplynutí dostatečného času pro testování. Změna kompetitivního patche a dostupnosti šampionů je na výhradním rozhodnutí organizátora.
- Patch, na kterém budou odehrány jednotlivé kola Streamers Clash, bude týmům oznámen nejpozději týden před konáním turnaje.
- Místo konání offline turnaje
- Místem konání finále Streamers Clash bude PlayZone Arena v Pražském nákupním centru Westfield Chodov.
- Každý hráč Streamers Clash má nárok na volnou vstupenku. Přístup do backstage a výhody offline turnaje však mohou využívat pouze hráči a trenér kvalifikovaných týmů.
- Čas na přípravu
- Hráči musí být připraveni k zápasu nejpozději 30 minut před oficiálním startem zápasu.
- Pokud zápasu týmu předchází jiný vysílaný zápas, hráči musí být připraveni nejpozději 10 minut před oficiálním startem jejich zápasu.
- V případě, že bude předcházející série kontumována, platí pro hráče pouze pravidlo 7.6.1.
- Mezi zápasy mají týmy 10 minut pauzu. Překročení této doby je možné postihnout podle pravidla 8.1.
- Časový limit začíná běžet v moment, kdy je produkce připravena začít zápas.
- Vybavení
| Pozdní příchod | Sankce |
| 0:00 minut | Žádná sankce |
| 5:00 minut | Ztráta banu #4 |
| 10:00 minut | Ztráta banů #4 a #5 |
| 15:00 minut | Ztráta všech banů |
| 20:00 minut | Automatická prohra |
- Pick & Ban fáze
- Lobby zakládá organizátor. Všechna lobby budou vytvořena bez hesla a hráči se do lobby napojují sami. Informaci do jakého looby se mají daní hráči napojit jim sdělí rozhodčí, který je vždy zvolen organizátorem turnaje.
- Hráči se musí v lobby seřadit do tzv. „LEC seřazení“, neboli postupně:
Top
Jungle
Mid
Marksman
Support - Přístup do lobby mají povolen pouze hráči hrající daný zápas a organizátor. Trenérům a jiným příslušníkům týmů není povoleno sledovat zápas z klientu.
- Pokud by se v lobby vyskytnula osoba bez oprávnění k účasti v zápase, je hráč, kterému byl náhodně přiřazen status „Lobby Owner“ povinen tuto osobu z lobby neprodleně vyhodit.
- Hráčům není povoleno opustit pick & ban fázi z důvodu jiného, než by byl technický problém.
- V případě technického problému jsou hráči povinni si navolit stejné šampiony a provést stejné bany až do okamžiku, ve kterém nastal daný technický problém.
- Tzv. „Placeholdery“ nejsou povoleny.
- V případě offline zápasu je povoleno trenérovi komunikovat s hráči během pick & ban fáze. Jakmile odpočet do startu zápasu dosáhne 5 vteřin, je trenér povinen opustit podium způsobem určeným organizátory.
- Start hry
- Start hry určuje organizátor. Hráčům je zakázáno odstartovat hru bez výslovného souhlasu obou týmů a organizátora.
- Pauzy
- Povolená pauza je maximálně 15 minut na jeden tým. V případě, že by pauze předcházel bug na straně LoL klienta, se tento limit nezapočítává do limitu pro pauzu týmu.
- V případě odpojení hráče nebo jiného technického problému musí být okamžitě použit příkaz /pause a jeden ze zástupců týmu musí neprodleně kontaktovat organizátora s vysvětlením.
- Pauza je povolena pouze pro technické účely a její zneužití může vést k diskvalifikaci.
- Hráčům je zakázáno obnovit hru bez svolení organizátora. Pokud jsou hráči týmu, který pauzu inicioval, připraveni k pokračování hry, musí tak dát vědět soupeřícímu týmu za pomocí in-game chatu. Po potvrzení pokračování ze strany druhého týmu bude zápas obnoven spectatorem.
- V případě offline zápasu je hráčům zakázáno opustit své hrací místo po dobu pauzy, pokud k tomuto nemá vyslovené svolení rozhodčího přítomného na podiu za hráči.
- Rozhodčí může přikázat pauzu na základě rozhodnutí organizátora.
- Pokud je během zápasu zjištěn lékařský důvod, proč by hráč potřeboval pauzu, rozhodčí může tuto pauzu povolit na dobu maximálně 10 minut, během kterých daný hráč vyhledá ošetření a dále se určí, zda je schopen pokračovat v zápase.
Pokud hráč odmítne lékařské vyšetření, je mu znemožněno pokračovat v zápase.
Pokud hráč není schopen pokračovat, tým může v tomto případě nasadit náhradníka, avšak toto nasazení nesmí porušit podmínky dané pravidly v kategorii 1. Pokud tým není schopen nasadit náhradníka a hráč už dále nemůže pokračovat, je výsledek daného zápasu určen v neprospěch týmu se zraněným hráčem. - Během pauzy je zakázána komunikace o strategii a herních rozhodnutích. Je však povolena běžná komunikace, která se netýká hry (např. technické domluvy, small talk). Komunikace s organizátorem/rozhodčím je samozřejmě stále možná. V případě delší pauzy může organizátor/rozhodčí povolit i širší komunikaci podle vlastního uvážení. Za porušení tohoto pravidla ztrácí daný tým 1 bod v tabulce!
- Remake
- Hráči mají právo zažádat o remake za následujících podmínek:
Neuběhla ještě ani 2. minuta hry.
Ze strany žadatelského týmu nebylo užito jediné kouzlo do poskoků, hráčů ani příšer.
Ze strany žadatelského týmu nebyl položen žádný totem (warda).
Ze strany žadatelského týmu nebyla překročena řeka.
Hráči obou týmů se ještě nespatřili vzájemně. - Na zápasech Streamers Clash není k dispozici tzv. „Chronobreak“.
- Malý bug (včetně chyby hardwaru) – Chyba hry, která ovlivní herní statistiky nebo herní mechaniky, bez kterých se dá hra hrát. Tento typ chyby není důvodem k remake hry.
- Herní bug – Chyba hry, která negativně ovlivňuje integritu hry, avšak dá se obejít nebo vyloučit změnou nastavení klienta nebo restartem hry/počítače. Dále do této kategorie spadají chyby hry, které byly týmům oznámeny s předstihem. Tento typ chyby není důvodem k remake hry.
- Neúmyslná chyba hardware – Chyba hardware, serveru, monitoru, počítače nebo periferií. Toto nezahrnuje chyby, které by si hráč způsobil sám, například úmyslně působenou silou na periferie nebo PC. V případě offline zápasu tyto chyby vyřeší organizátorem přidělený rozhodčí na podiu. V případě online zápasu jsou tyto chyby pouze na vrub hráče a není to tudíž důvodem k remake hry.
- Kritický bug – Chyba hry, která hráči znemožní používat určité herní mechaniky, nebo kdy vnější povětrnostní podmínky znemožní pokračování hry. Remake je v tomto případě na rozhodnutí organizátora.
- Ověřitelný bug – Chyba hry, kterou si může spectator ověřit přehráním určité situace ve spectator módu. Podle závažnosti této chyby může organizátor rozhodnout o remake.
- Konečná situace – Bug, který způsobí, že hra musí být odehrána znovu.
- Pokud je chyba způsobena nedbalostí hráče (např. špatně zvolené runy nebo kouzla vyvolávače), remake není povolen.
- Pokud si hráč všimne bugu ve hře, je povinen okamžitě použít příkaz /pause a oznámit bug organizátorovi.
- Pokud pauza proběhne během potyčky dvou týmů a není způsobena chybou, která by ovlivnila vývoj potyčky, je považována za neadekvátní a může být potrestána.
- Pokud je odehráno více, jak 20 minut a nastane bug, může organizátor místo remake přiřknout vítězství jedné straně, a to v případech, kdy by otočení hry bylo vysoce nepravděpodobné:
Rozdíl zlata mezi týmy je více, jak 33%
Rozdíl věží mezi týmy je více, jak 7
Rozdíl stojících inhibitorů mezi týmy je více, jak 2
Rozdíl zbývajících nexusových věží mezi týmy je více, jak 2
Rozdíl živých hráčů je vyšší, jak 4, a to v případě, že jsou časy do znovuzrození vyšší, jak 40 sekund
„Prostě GG“ – Když není možnost, aby tým hru vyhrál
- Hráči mají právo zažádat o remake za následujících podmínek:
- Hra 4v5
- Pokud dojde k odpojení hráče z mimořádných důvodů a tým nebude chtít pokračovat za stavu 4v5, může požádat organizátory o remake s náhradníkem. Pokud náhradník není připraven, tato možnost zaniká. Organizátor přihlédne ke stavu hry a na základě vlastního uvážení rozhodne o možném remake. Pokud organizátor rozhodne záporně, hráči musí hru dohrát až do závěrečného výbuchu nexusu. Hráč, který opustil hru, bude následně penalizován v závislosti na závažnosti přestupku.
- Konec hry
- Hráčům je povoleno opustit hru pouze tlačítkem Continue na Victory/Defeat obrazovce. Jakékoliv opuštění hry před výbuchem nexusu povede k penalizaci týmu v závislosti na tom, kolik času zbývalo do faktického konce hry.
- Je tudíž přísně zakázáno vypnutí hry zkratkou Alt+F4 nebo F10 -> Leave Game.
- Pokud hráč opustí hru po úmrtí svého šampiona a tento šampion se zrodí ještě před výbuchem nexusu, je k tomuto přihlíženo jako k přitěžující okolnosti a k důvodu zpřísnění trestu.
- Výše uvedené zákazy neplatí při technických problémech před/během pauzy.
- Rozlosování a časové podmínky
- Organizátor si vyhrazují právo modifikovat rozlosování zápasů na základě vlastního uvážení. Pokud však k takové změně dojde, je organizátor povinen informovat týmy v nejbližším možném termínu.
- Hráči musí dorazit na místo konání Streamers Clash v čas určený organizátorem.
- Hráči musí dorazit do herní lobby v čase daném v kapitole 7.6.
- Rozhodčí
- Na offline turnaji bude ke každému týmu přiřazen rozhodčí, který bude řešit veškerou komunikaci mezi hráči na podiu a adminy ve studiu. Rozhodčí má možnost iniciovat pauzu a má poradní hlas ve věci remake a kontumací. Dále se stará o všechny technické problémy, které se na podiu mohou vyskytnout. Spectator má poradní hlas ve věci přestupků jako: neoprávněné užití pauzy, ringing, kontumace, atd.
- Kodex chování
- Kompetitivní integrita
- Od týmů se očekává, že budou hrát ve všech zápasech Streamers Clash na maximum. Také se očekává, že se budou vyhýbat výkyvům chování, které se neslučují s dobrými mravy, upřímností a „fair play“. Porušení tohoto pravidla může vést k penalizaci na základě vlastního rozhodnutí organizátora.
- Tajná dohoda
- Tajnou dohodou se myslí kooperace nebo navádění k podvodům ve hře nebo vůči ostatním. Tajná dohoda může proběhnout mezi hráči, týmy a/nebo organizacemi a může být provedena tak, aby z ní těžily výnosy obě strany. Tajnou dohodou se rozumí mimo jiné:
- Slabá hra – kdy hráči hrají výrazně pod své možnosti.
- Před domluva o rozdělení finanční odměny nebo o jiné formě kompenzace.
- Posílání nebo přijímání signálů, elektronických či jiných, z vnějších zdrojů k/od hráče.
- Záměrná prohra hry za kompenzaci, nebo skrz jiný důvod, nebo podněcování hráče k dané prohře.
- Tajnou dohodou se myslí kooperace nebo navádění k podvodům ve hře nebo vůči ostatním. Tajná dohoda může proběhnout mezi hráči, týmy a/nebo organizacemi a může být provedena tak, aby z ní těžily výnosy obě strany. Tajnou dohodou se rozumí mimo jiné:
- Hacking
- Hackingem je myšleno modifikace herního klienta League of Legends.
- Dále také používání nepovolených programů, které mohou ovlivnit „fair play“.
- Použití těchto programů může mít za následek přesah postihu i na hráčovy účty na veřejných serverech.
- Exploiting
- Exploitingem se myslí využívání chyb hry k vlastnímu zisku, sledování spectatorských monitorů, nebo záměrné odpojení ze hry bez zjevného důvodu.
- Taktéž je hrajícím hráčům zakázáno během zápasu sledovat divácký přenos.
- Při online zápasech se tímto myslí přenos na platformách Twitch.tv a YouTube.com.
- Při offline zápasech je k tomu navíc zakázáno sledování LED panelu s přenosem určeným pro diváky v hledišti, či jakýmkoliv jiným způsobem získávat informace o hře mimo svůj počítač a komunikaci se spoluhráči.
- Ringing
- Ringingem se myslí umožnění jiné osobě, aby hrála na svěřeném účtu a impersonikovala se, nebo domlouvání takového jednání.
- Chování na sociálních sítích a osobních streamech
- Hráčům je zakázáno porušovat Kodex Vyvolávače i na svých sociálních sítích a osobních streamech.
- Hráč by měl všemi prostředky bojovat proti toxicitě v jeho vlastní komunitě.
- Hráč by měl jít příkladem divákům a jiným hráčům.
- Ostatní
- Hráči mají zakázáno hrát pod vlivem alkoholu a omamných látek.
- Všechno ostatní jednání, které by porušovalo tyto pravidla a/nebo standardy dané asociací Hitpoint, nebo Asociací Gamingových Klubů ČR.
- Člen týmu nebo jeho manažer nesmí používat vulgární, sprostou, obscénní, urážlivou, útočnou, vyhrožující, pomlouvačnou nebo hanlivou mluvu, nebo podněcovat k násilí v místě konání turnaje, v herní lobby, nebo na sociálních sítích týkajících-se ligy.
- Člen týmu nebo jeho manažer nesmí vůči jinému týmu, divákům, organizátorovi nebo komukoliv jinému použít vulgární gestikulace, nebo přesvědčovat jiného člověka k tomuto jednání.
- Porušování pravidel etikety, například manipulace s počítačem jiného hráče nebo jeho majetkem, může být důvodem k postihu. Všichni účastníci ligy se musí k ostatním účastníkům chovat s respektem.
- Žádný člen týmu nesmí manipulovat se světly, kamerami, nebo jiným vybavením studia. Také nesmí stát na židlích, stolech, nebo jiném studiovém vybavení.
- Členové týmů musí poslouchat instrukce organizátora. Během zápasu je povolena pouze komunikace mezi členy týmu a s rozhodčím během pauzy.
- Odpovědnost k dodržování kodexu
- Pokud není řečeno jinak, porušení těchto pravidel může vést k postihu nehledě na úmyslu spáchání přestupku.
- Sexuální obtěžování je přísně zakázáno. Jako obtěžování je myšleno i využívání pohlaví k získání výhod. Porušení je vnímáno subjektivně za pomocí metrik daných osobou, která je obětí obtěžování. Je aplikována politika nulové tolerance k sexuálním narážkám a nabídkám výhod za sexuální služby.
- Členové týmů se také musí zdržet veškerých rasistických či diskriminačních slov a činů vůči osobě nebo skupině osob stejného pohlaví, rasy, etnicity, národnosti, sociálního původu, sexuální orientace, finančního statusu, náboženství, politického názoru nebo jiného názoru.
- Manažeři a členové týmů také musí dělat všechno pro to, aby se tyto věci neděly.
- Týmy mohou být požádány o zveřejnění dokumentů nebo médií z důvodu viditelnosti ligy a týmu v lize.
- Zároveň, pokud je trenérovi nebo členovi týmu sdělena důvěrná informace, která by neměla být zveřejněna, je trenér/člen povinen tuto informaci udržovat v tajnosti. Zveřejnění takové informace může vést k postihu člena týmu, manažera nebo týmu.
- Pokud organizátor zjistí, že tým, manažer týmu nebo hráč porušili „Vyvolávačův kodex“, podmínky užití League of Legends, nebo jiná pravidla League of Legends, může organizátor nebo členové Riot Games týmu udělit postih na základě vlastního uvážení. Pokud organizátor kontaktuje tým ohledně otázky na toto porušení, manažer musí odpovědět pravdivě. Pokud manažer záměrně zamlčí tuto informaci nebo bude lhát organizátorovi, může být také potrestán.
- Žádný manažer nebo tým nesmí obdržet nebo nabídnout úplatek hráči, trenérovi, manažerovi, organizátorovi ligy nebo zaměstnanci Riot Games, nebo osobě ve spojení s jiným týmem, za protislužbu výhry nebo prohry s jiným týmem. Výjimku v tomto pravidle tvoří odměny za výkony od týmového sponzora nebo majitele.
- Žádný hráč, manažer nebo trenér nemůže obdržet nebo si zažádat o nabídku od jiného týmu. Pokud má hráč/trenér přání opustit tým, může tak oznámit veřejně a poté mohou zájemci kontaktovat manažera, se kterým se dohodnou na dalším postupu.
- Žádný hráč, trenér nebo manažer nemůže odporovat rozhodnutí organizátora.
- Žádný hráč, trenér nebo manažer se nemůže snažit ovlivnit výsledek zápasu jinými způsoby, než výkonem ve hře.
- Žádný hráč/manažer/trenér se nemůže účastnit sázení na jakýkoliv League of Legends zápas na světě.
- Postihy hráčů a týmů
- Pokud se prokáže, že se osoba provinila proti pravidlům, obdrží postih podle uvážení organizátora.
- Možné postihy mohou být následující:
- Písemné varování (online část)
- Ústní varování(offline část)
- Ztráta výběru strany pro současnou nebo budoucí hru/y
- Ztráta jednoho nebo více banů pro současnou nebo budoucí hru/y
- Pokuta a/nebo ztráta výhry
- Ztráta hry a/nebo série
- Vyloučení a/nebo ban
- Diskvalifikace
- Opakované porušení pravidel povede ke zvýšení úrovně trestu.
- Úroveň postihu je výhradně na rozhodnutí organizátora.
- Organizátor zajistí veřejný seznam všech postihů udělených v rámci Streamers Clash.
- Časově ohraničené postihy musí odrážet měsíce, ve kterých se hrají kompetitivní soutěže.
- Kompetitivní integrita

